miercuri, 26 mai 2010

Somon la cuptor



Cand am vazut reteta in Good Food, mi s-a parut aiurea rau pentru noi, peste aproape fiert in cuptor.Senzatia mea era ca somonul cel mai bun pentru gustul nostru e cel pe gratar, cu multa lamaie.Dupa ce insa am gasit o reteta de pate de somon, pe care vroiam neaparat s-o incerc, si la care aveam nevoie de somon la cuptor, am zis hai sa sacrific pestele si daca nu ne-o place deloc, il pun tot la pate si mancam pate, zi lumina, noapte bezna.Nici vorba de asa ceva.Abia am salvat din el minim cat imi trebuia sa incerc reteta de pate.E foarte, foarte bun pregatit asa, si-l voi mai face de multe ori.

- un somon, eu am avut un file pe care l-am taiat in doua la jumatate

- ulei de masline pentru uns tava

- 1 fir de ceapa verde

- 1 frunza dafin

- 1/2 legatura de marar

- 2 linguri vin alb sec

Se incinge cuptorul la 150 C.Se aseaza somonul pe o folie de aluminiu unsa cu ulei de masline.Se umple cu ceapa, frunza de dafin si 1/2 legatura marar, se toarna vinul, se sareaza se pipereaza, eu am facut asta chiar la inceput, apoi se strange folia lejer in jurul pestelui.Se tine la cuptor o ora, la mine a fost mai putin pentru ca bucata era mai mica.Se lasa la racit 10 min. in pachetul inchis.
Cantitatile date de mine sunt pentru 700 g peste.Daca bucata e mai mare ajustati cantitatile.
E super bun, cel putin noua ne-a placut mult de tot.

Jumatate de bucata de peste, pe hartie de copt cu tot cu umplutura.



Acoperita cu cealalta jumatate.



Tava acoperita cu folie.



Si pestele gata copt.

11 comentarii:

  1. he, he, he, pentru un peste de asta parca, parca as trage o fuga pana-n Targu Mures ;) Te pupic, trebuie sa fie un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  2. arata tare imbietor!nu poate fi decit excelent!sa ai o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult.Ma bucur ca va place si va astept pe amandoua.
    O zi senina.Pupam Iepu la mare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult.Esti draguta tare.
    Ma bucur ca-ti place.
    Sa ai o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mamaaaaaaaa,sunt fan pesteeee,deschide usa ca acu sun,super arata.Te pup si o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mirela te astept cu drag.Usa e larg deschisa pentru tine.
    Te pup si eu si-ti doresc o zi cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Oana multumesc, ma bucur tare ca-ti place.
    Dupa amiaza placuta sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  8. Micule, ce coincidenta, acum cateva ore ma uitam peste o reteta foarte asemanatoare pe un site italian, si ma gandeam cat de buna trebuie sa fie! Nu am nici o indoiala ca si a ta este delicioasa, arata tare imbietor.

    Gatitul en papillote, cum se numeste aceasta tehnica, este la mare cinste la frantuji, eu am ajuns sa gatesc aproape tot pestele asa pentru ca este cel mai sanatos - da, chiar si grill-ul poate fi nesanatos, partea innegrita contine compusi cancerigeni.

    O singura sugestie daca imi dai voie: foloseste hartie de pergament in loc de folie de aluminiu pentru ca, unu, nici aluminiul nu e cel mai sanatos lucru in care se poate gati si, doi, pentru ca aluminiul reactioneaza cu sucurile si vinul si poate lasa gust metalic.

    Si aici este linkul catre reteta italieneasca. Ai sa vezi ca ea nici macar nu a avut nevoie sa puna en papillote

    http://dolciesalatetentazioni.blogspot.com/2009/02/salmone-ripieno.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Nina, multumesc tare mult pentru sfat.Sa stii ca asa am sa si fac.Am mai citit despre folia de aluminiu, na dar stii cum e, hai ca o data n-o fi foc, si uite asa ne obisnuim.Foarte fain linkul, si-ti multumesc mult.
    By the way bine ai venit la mine pe blogg, si te mai astept cu drag.
    Sa ai o zi cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere