miercuri, 19 ianuarie 2011

Cinnamon rolls



Am tot vazut peste tot melcii astia cu scortisoara, dar am amanat sa-i incerc. Pana cand int-unul din concediile noastre am gustat facute de lantul ala american ' cina bon ' sau cum il cheama. De acolo in colo m-am indragostit de ele. Na, dar de fapt ce e cu aluat, ingrasa, si sa nu-mi placa mie. Cam nimic. Toate-mi plac din pacate.
Reteta de pe un blog american, foarte faina, ies rulourile minunate, dar cu mult mai putin zahar. Eu am o problema in privinta asta.

- 500 ml lapte

- 100 ml ulei

- 140 g zahar

- 1 pachetel drojdie uscata

- 450-500 g faina

- 1/2 lingurita praf de copt

- 1/2 lingurita bicarbonat

- 1/2 lingurita sare

- 100 g unt moale sau topit

- scortisoara praf

pt. glazurat

- 200 g zahar praf

- 2 linguri sirop de artar

- 100 ml lapte

- 50 g unt topit

Se amesteca laptele cu uleiul si cu zaharul si se pune pe foc pana incepe sa fiarba. Se ia apoi de pe foc si se lasa la racit cam 45 min, sau pana e caldut. Se adauga drojdia ( in niciun caz sa nu mai fie fierbinte laptele ) si se lasa putin sa se inmoaie. Se adauga apoi 380 g faina. Se amesteca, se acopera si se lasa o ora la loc caldut. Apoi se adauga si restul de faina, praful de copt, bicarbonatul si sarea. Se amesteca. Apoi sunt doua variante: fie se fac rulourile, fie se pune aluatul in punga la frigider si se lasa pana a doua zi. Eu am ales a doua varianta. Sa le fac cap coada, dupa ce vin de la servici e mult, asa ca mi se pare super sa impart in doua zile. Deci a doua zi se scoate aluatul din frigider s se intide foaie. Se unge foaia cu unt topit , se presara zahar si scortisoara si se ruleaza. Se taie apoi felii si se aranjeaza in tava unsa si tapetata. Se mai lasa la loc cald, la crescut apoi se coc pana devin aurii. Pentru glazurat se amesteca ingredientele ssi se toarna peste rulourile caldute. La tanti pe blog glazura era mai groasa din cauza ca eu am pus mult mai putin zahar.

laptele cu uleiul si zaharul, si apoi pusa drojdia



puse si cele 350 g faina



aluatul lasat o ora la odihnit



restul de faina, praf de copt, bicarbonat si sare



aluatul a doua zi, scos din frigider; el este destul de moale dar nu adaugati multa faina pentru ca prin bagarea lui la frigider se cam rezolva problema, nu se mai lipeste, dar ies rulourile mai pufoase



cu unt, zahar si scortisoara, eu nu am mai topit untul, dar e mai bine daca il topiti



lasate inca o ora la crescut



gata de copt



gata coapte



cu glazura



sectiune



si poza pentru Oana

21 de comentarii:

  1. Arata super,si eu tot vreau sa le fac,,,,,o sa le vina randul.Te pup si o seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm...ce bunatate...mi s-a facut pofta doar admirand pozele:D


    o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. pare buna tare prajitura asta mai ales ca are si scortisoara,daca mai adaug si un pic de nuca? ne ingrasa si mai tare,dar e buna foc,o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm,ce bine arata!!!...parca le simt mirosul!!!xxx

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow..super aspectose si cu siguranta gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  6. Yummy, bune trebuie sa fie!
    Felicitari!
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bunatate de umflatele cu scortisoara. Uite ca si mie imi plac aluaturile...ce e bun ingrasa!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc pentru poza, credeam ca ma ierti tura asta!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. arata intr-un mare fel, imi imaginez mirosul lor...wow :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc tare mult.Sunteti cele mai dragute prietne.
    Va pup pe toate si va doresc o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  11. mama ,ce pufosenii aratoase aici!:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Yamiiii, arata innebunitor de bine ! Si eu tot zic de mult ca ii fac

    RăspundețiȘtergere
  13. Micule, ce pufoase si bune trebuie sa fie! parca le simt mirosul de aici :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata bestial cum de altfel arata toate .O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  15. ioi ce rumene si faine au iesit,mi-ai facut pofta,parca le simt gustul,te pup

    RăspundețiȘtergere
  16. ajutor!unde gasesc sirop de artar? m-am uitat pe careiului,la real,dar n-am dat de el :(

    RăspundețiȘtergere
  17. Delicios arata... si pufos... yammmyyy

    RăspundețiȘtergere
  18. pfff, ce bine arata.Eu am intrat la dieta asa ca zic pas :(

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc mult, sunteti tare dulcele.
    adriana, sirop de artar gasesti la magazinele naturiste, dar daca nu te descurci, lasa-mi adresa ta de email si rezolvam altfel.
    Duminica placuta sa aveti in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  20. SUPER IESE ALUATUL,MAI ALES FARA OUA.ACUMA ICEC RETETA ,ASTEPT SA CREASCA ALUATUL:d SI VA TIN LA CURENT CUM AU IESIT,,,DA SPER SA FIE SUPER

    RăspundețiȘtergere
  21. Adriana, te rog sa ma tutuiesti, eu sunt Yvonne.
    Tin pumnii sa iasa rulourile, bune de tot.

    RăspundețiȘtergere