vineri, 20 mai 2011

Mini tarte cu praz si branza de capra



Sa fac primavara tarte cu cepa verde, praza sau alte verdeturi, este deja o obisnuinta. Incerc tot felul de retete noi, de pe unde apuc, apoi unele raman in caiet, altele nu. DE data asta am luat reteta din "lecker" si va ramane in caiet cu siguranta, cu toate ca nu pentru toata lumea, a fost ok branza de capra. Unora li s-a parut, cam tare. Data viitoare o fac cu branza proaspata de capra, asa cum si prevede reteta.

pentru aluat

- 200 g faina + 1 lingura pentru umplutura

- sare, piper

- 100 g unt rece+ 1 lingura pentru umplutura

- 1 galbenus

pentru umplutura

- 300 g praz

- 100 ml vin alb sec

- 150 g smantana

- 150 g branza de capra proaspata, sub forma de baton

- putin pesmet pentru presarat in tarte

- condimente dupa preferinta

Se ametsca faina cu untul taiat cubulete, cu galbenusul, piperul si sarea. Apoi se adauga 3 linguri, sau cat e nevoie ca sa se lege, de apa rece de la gheata. Se formeaza bila de aluat, se inveleset in folie transparenta si se baga la frigider pentru 1 h.
Intre timp se spala si se curata prazul, se taie inele. O lingura de unt se pune la topit intr-o tigaie. se adauga prazul si se lasa 3-4 minute. Se presara 1 lingura de faina si se mai lasa 1 minut. Se adauga apoi vinul si se lasa sa fiarba. Apoi se pune smantana, si ametscand continuu se mai lasa 5 minute. Se condimenteaza cu sare, piper + ce va place. Eu am pus chimen, cimbru, busuioc. Aluatul se scoate din frigider, se imparte in 6 si se captusesc cu el 6 forme mici de tarte. Se baga pentru 15 min la cuptor, apoi se scot. Din branza de capra se taie 6 feliute, restul se adauga la umplutura. Peste aluatul scos din cuptor se presara putin pesmet, apoi se pune umplutura, apoi cate o felie de branza si se baga la cuptor, pana se auresc.

ingredientele pentru aluat



bila de aluat gata de bagat la frigider



prazul curatat si taiat



prazul calit, adaugata smantana



aluatul in forme



eu am cumparat branza de capra mucegaita, dar data viitoare fac cu din aia proaspata



aluatul pe jumatate copt, umplut cu praz si pusa feliuta de branza



si tarta



11 comentarii:

  1. Super interesanta reteta....si arata foarte bine...
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Micule delicioase tarte ,una e pentru mine nu ?te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata! Eu ador tartele sarate, si prepar la greu saptamanal tarta cu spanac la cererea lui Alex. El nu mananca altfel de tarte insa pentru noi am sa incerc si aceasta reteta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alynusa, multumesc.
    Nela, cu siguranta is chiar mai multe pentru itne.
    Criss, ma bucur mult ca-ti place, daca nu va place branza cu mucegai, pune normala, sau cascaval, ca tot buna va fi.
    Va pup cu drag si va doresc seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare mult imi plac tartele saratae iar a ta arata minunat.
    Pup si o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria multumesc, estri o draguta.
    O zi minunata sa ai si tu, te pup.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu ma numar printre fanele tartelor sarate! Minunata reteta! Prefer totusi branza proaspata, dar asta e un amanunt neglijabil :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine, eu trebuie sa inlocuiesc branza aia de capra!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Oana, data viitoare o inlocuiesc si eu, tot cu de capra dar proaspata.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce idee grozava! Imi place branza de capra foarte mult, si cum am chef de gatit … Super reteta! ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Kadia, ma bucur tare mult ca-ti place.Sa-mi spui daca ti-a placut.

    RăspundețiȘtergere