luni, 26 decembrie 2011

Cozonac cu nuca



Nu am facut multe pregatiti de Craciun, pentru ca mancarea o pregatesc Lucica si Catalina, iar dulciuri se mananca destul de putin. Am facut totusi cozonac cu mac si nuca, si ma bucur tare mult ca am gasit reteta dupa care reusesc sa-i fac la fel cum ii facea Muni. Poza cu amandoi deodata inca n-am reusit sa fac, pentru ca imi crapa la copt. Ba ala cu mac, ba ala cu nuca, ba amandoi. De data asta poza la cel cu nuca.
aluatul dupa reteta de aici

pentru umplutura

- 280 g nuca macinata

- zahar dupa gust

- o lingura mare de zahar vanilat

- putina sare

- coaja rasa de lamaie cat mai multa, cel putin asa imi place mie

- lapte cat sa lege nuca

In mod normal se pune laptele la fiert cu zaharul si zaharul vanilat, si apoi se adauga nuca si restul ingredientelor. Intrucat eu am patit ca laptele pus la fiert sa fie prea mult, si sa n-am ce face cu laptele indulcit, ramas, prefer sa pun laptele neandulcit la foc si apoi sa torn peste nuca cu zahar, atat cat trebuie ca sa se lege nuca. Se unge umplutura peste aluatul intins, se ruleaza, se mai lasa in tava acoperit, la cresctu, cam o 1/2 de ora, apoi se unge cu galbenus si se coace.



7 comentarii:

  1. Foarte ,foarte bun !imi faci pofta de cozonac asa cu nuca multa .Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain ti-a iesit. Mie imi plac mai mult cei cu mac dar nici pe acestia nu i-as refuza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce pofta mi-ai facut!!!!
    Arata superr bine!!!
    Te pup dulce!

    RăspundețiȘtergere
  4. Yammy,yammy.....delicios si ce de nuca....!!!!Foarte gustos!Sarbatori frumoase si un An Nou fericit!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place cozonacul! Arata super bine! Sarbatori fericite si linistite in continuare!! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Moama cata umplutura! Daca-i zic prietenei mele ce ai aici moare de pofta! ;) Yummy!! Sarbatori minunate !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nela, esti draguta tare, multumesc.
    Multumesc Criss.Si mie-mi place cel mai mult cel cu mac.
    Alynusa, esti o scumpa.Multumesc.
    Maria multumesc.Si eu va doresc voua la fel.
    Adela, multumesc mult.
    Anto, da-i prietenei tale adresa mea.O astept cu drag.
    Va pup cu mult drag si va doresc Sarabatori fericite in continuare.

    RăspundețiȘtergere