joi, 5 aprilie 2012

Tort cu mere



Sunt sigura ca foarte multe dintre voi, ati facut sau mancat tort din acesta cu mere. La noi in familie nu se facea, iar eu l-am facut acum pentru prima data, datorita Oanei, una din prietenele mele de pe forumul " retete in imagini ". Am mai modificat una, alta ca nu degeaba vad tot felul pe siturile culinare pe unde " umblu ", dar Oana m-a facut sa-l fac si-i multumesc.

- 7 mere

- 6 linguri zahar pentru zaharul ars

- cam 100 g gem, eu am pus de piersici

- 1 lingura zahar+scortisoara praf pentru dat merele

- 6 oua

- 6 linguri foarte rase zahar

- 6 linguri faina

- putina sare

- 600 g frisca, eu am avut doar 400 si a fost cam putina

Se pun cele 6 linguri de zahar intr-o cratita la caramelizat. A mea are fi 24 cm. Se poate face si in tava cu fundul detasabil, doar ca trebuie captusita cu hartie, iar caramelul se face in alt vas, apoi se toarna pe hartie in tava cu fund detasabil. Se unge caramelul pe peretii cratitei, nu trebuie foarte sus. Se pun merele curatate, scobite de mijloc si umplute cu gem, date prin zahar cu scortisoara, peste caramel. Se baga cratita la cuptor, iar intre timp se face pandispanul, dar cu mult mai putin zahar, din cauza caramelului. Se toarna aluatul peste mere, se lasa pana trece testul scobitorii, se scoate din cuptor, se lasa foarte putin la racit, apoi se rastoarna pe un platou. Se orneaza cu frisca. La mine nu a iesit prea dulce pentru ca am redus mult zaharul din blat si pentru ca am folosit frisca naturala pe care am indulcit-o foarte putin. Mie mi se pare foarte faina varianta asta pentru ca nu mai trebuie insiropat blatul.
E foarte, foarte bun, multumim Oana. Miculinul a bobinat 3 felii intr-o singura zi. Deci, ai inteles.

merele curatate si scobite le-am pus in apa cu zeama de lamaie sa nu se oxideze, desi la reteta asta chiar nu prea conta, bine la una la care ar conta, precis as uita sa fac asta



caramelul in cratita, e bine sa fie mai deschis la culoare sa nu se amareasca



merele date prin zahar cu scortisoara, mi-am adus aminte de la muffinsii cu cartof dulce



merele dupa ce statusera deja o tura, la cuptor



cu aluatul



scos din cuptor, mai bine il lasam asa



frisca nu mi-a ajuns, si nici nu le am eu cu ornatul




felia e cam curgatoare pentru ca nu am avut rabdare si l-am taiat cam repede



de aproape

15 comentarii:

  1. Dupa cum arata felia, super bun trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce-mi faci tu mie?Ador merele si tortul tau m-a dat gata.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Any, multumesc, e chiar foarte bun.
      Dia cu mult, mult drag te servesc.
      Mari, multumesc mult, asa e.
      Anto, in cazul asta o astept pe prietena ta pe la mine.
      Maria te pup.
      Va pup cu drag pe toate si va doresc weekend minunat.

      Ștergere
    2. Draga mea, acuma am vazut ca de fapt nu s-a inregistrat comentariul real(mi s-a blocat.... am vrut sa verific daca merge si a inregistrat numai cele doua cuvinte. Imi pare rau(de comentariu)...cat despre tortul tau este fabulos de bun:)!!!!O duminica faina!

      Ștergere
  4. Alinutzika cu drag te-as servi.
    Sa ai seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici eu nu le am cu ornatul cu frisca, prefer cu glazura de ciocolata, dar am venit cu Tudor pt. o felie delicioasa din tortul tau...ne dai, te rugam??? pupici multi

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana, cu mult drag pentru tine mai multe felii, iar pentru Tudor fara discutie cate torturi vrea el.
    Pupici multi si de la mine si weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pfff, ce mai conteaza ca e mai moale cand arata de ma ia cu lesin :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Victoria esti o draguta, multumesc.Cu mare drag te astept sa te servesc.
    Pupici la pitici si duminica placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce tort savuros! Eu am tot facut un tort asemanator cu felii de ananas din conserva. Dar acesta cred ca e si mai bun. Multumim pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rita multumesc, esti draguta.Cu siguranta e foarte bun si cu ananas, am sa incerc varianta.
      Sa ai o zi excelenta in continuare.

      Ștergere