marți, 14 ianuarie 2014

Prajitura Mimoza



Se vede ca eu si Pansy venim din aceeasi zona a tarii. Avem multe feluri de mancare si retete comune. de Craciun n-am mai avut timp sa caut in caietul Lucicai si am apelat la reteta lui Pansy, a prajiturii Mimoza. M-am bucurat sa constat ca prajitura are acelasi gust cu care eram eu obisnuita, din copilarie. Prin liceu, cand deja incepusera sa-mi placa si mie cateva prajituri,o facea Lucica sambata de sambata si nu ma mai saturam. Singurul lucru care l-am schimbat a fost crema, adica eu am facut crema cu gris si nu cu faina. Imi place mai mult. E o prajitura cu crema acrisoara si care a avut mare trecere.
Multumesc Pansy pentru reteta.

pentru foi

- 600 g faina

- 250 g unt

- 125 g zahar praf

- o lingurita praf de copt

- 4 galbenusuri

- cam 4 linguri smantana, depinde de faina folosita

crema am facut-o ca aici

mai avem nevoie de un borcan mic de gem acrisor, eu am pus de caise

Din ingredientele pentru foi se coc 4 foi pe dosul tavii. Mie imi place sa le fac subtiri, asa ca am intins 4 foi pe dosul unei tavi de 28x38 cm.
Pentru montare se pune prima foaie, se unge cu 1/2 din cantitatea de gem, se pune a doua foaie, apoi crema, din nou foaie, restul de gem si se acopera cu ultima foaie. Se lasa la rece pana a doua zi, cand se pudreaza cu zahar. Eu prefer s-o pun in camara si nu in frigider. In frigider, parerea mea, e ca untul din crema se intareste prea tare si nu mai intra in foi, acestea nedevenind fragede.

asta ar fi prajitura Mimoza



si cam asa, de aproape




10 comentarii:

  1. Pupu-te ! Cred ca prajiturica asta ramane preferata mea, poate de unde imi aduce aminte de copilarie.Am sa incerc si eu crema ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna.Cu atatea prajituri sofisticate am uitat de aceste prajituri simple.Copiii mei chiar au inceput sa-mi ceara sa le mai fac si lor prajituri de acelea cu tot felul de foi cum le faceam cand ei erau mici.Am facut una de sarbatori(cea cu foi cu bulion).O sa o fac si pe aceasta,ca tare buna mai este!

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa prajitura asta dar inca n-am incercat-o la mine acasa. Mama mea ma mai rasfata din cand in cand cu ea :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am venit si eu la o portie.........pot sa ma servesc?
    Pup si seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Te pup si eu cu drag Pansy. Sa ai seara faina.
    Veronica de aia cu bulion am auzit si eu, dar n-am incercat-o. Precis e buna. Ma bucur ca te tenteaza si mimoza.
    Dia, cu drag te-as servi. Te pup si eu.
    Paula esti o draguta.
    Asa e Haplea, noua ne-a placut mult de tot.
    Cu drag Maria pentru tine, mai multe portii.
    Va pup cu drag si va doresc o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  6. N-am mancat prajituri cu foi de foarte multa vreme. Si ce mult imi plac!
    In camara s-au pastrat intotdeauna. Eu lasam un cutit in tava si ma duceam mereu sa tai cate un patratel. Te pup, o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place prajiturica ta, pacat ca am ajuns tirziu si nu am mai prins nici macar o firimitura... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  8. Danilea draga dar o fac oricand cu mare placere pentru tine.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere